Stichting Koosje
Nieuws & Media

Welkom op onze media pagina!

DA1643BA-3A82-4F7A-9C91-7A875779ABFF

Zodra Stichting Koosje in de media is of komt, houden we je via deze pagina graag op de hoogte. Luister hier naar recente radiouitzendingen en lees krantenartikelen terug. Zo blijf je op de hoogte van wat we doen. Deel gerust met je eigen netwerk zodat ook jouw omgeving weet wie we zijn en wat we doen voor jou als liefhebbend ouder!

Op 2 januari 2024 was Evert Bergshoeff te gast bij Radio Ideaal, in de Achterhoek. Tijdens de uitzending werd Evert geïnterviewd door Yvonne Hofman.

Dit interview kun je hieronder beluisteren en het mag gedeeld worden.

Op de website van RTV Ideaal is ook nog een leuk stukje tekst te lezen namens de redactie.

Wij bedanken RTV Ideaal voor hun vriendelijkheid en gastvrije ontvangst in hun studio!

Video afspelen

Voor iedereen die werkt in de (jeugd)zorg, het onderwijs en het sociaal domein zijn de inspirerende podcasts van Mascha Struijk echt de moeite waard.

Hoe kun je verder als je kinderen je niet meer willen zien?

Evert spreekt in onderstaande aflevering #157 van “Professional vanuit je hart” met Mascha over zijn ervaringen rondom het contactverlies met zijn dochters en hoe dat verschrikkelijke moment voor Evert de start van zijn persoonlijke ontwikkelingstraject is geweest. Hij ging op zoek naar zichzelf en herkende patronen in zijn familie. Zijn belangrijkste inzicht is dat je een mindswitch moet maken om te kiezen voor het leven, ondanks het levend verlies dat je altijd bij je draagt. Evert is er van overtuigd dat dit de beste keuze is die je kunt maken. Als je kinderen misschien ooit weer contact opnemen is het fijn als ze zien dat je positief en hoopvol in het leven staat.

Met ontroering vertelt hij over de ontmoeting met andere buitengesloten ouders in december 2022 in het AFAS theater. Herkennen, erkennen en samen zijn, juist in die moeilijke periode rond kerst.

Video afspelen
Foto: Roel Kleinpenning

“Bijeenkomst voor buitengesloten ouders: Superheldencafé”

Zo kopt de Achterhoekse krant Doetinchems Vizier

Op maandag 15 januari 2024 heeft Carla van der Meer een heel mooi artikel geschreven in aanloop naar de zevende editie van het Superheldencafé m/v wat op 20 januari plaatsvond in Doetinchem. Dankzij het artikel hebben we in de Achterhoek veel vaders en moeders bereikt die elkaar hebben ontmoet en waar verbinding is ontstaan.
Ja, het was een heel waardevolle bijeenkomst!